Digitale transformatie
Rekruteren en uitzenden blijft mensenwerk. Wij maken gebruik van alle digitale hulpmiddelen, waardoor er meer tijd is voor efficiënt direct contact. Digitale transformatie had de afgelopen jaren daarom al onze prioriteit. Al onze processen zijn zo goed als mogelijk gedigitaliseerd.
Als een potentiële werknemer bij ons solliciteert via één van onze digitale vacaturekanalen dan nemen wij middels datzelfde kanaal voor het eerst contact met ze op. We vertellen ze wat meer over de job en helpen eventuele onduidelijkheden alvast uit de wereld. De intake die daarna volgt, vindt volledig online plaats, zodat de kandidaat deze in kan vullen waar en wanneer het hem/haar uitkomt. Over welke talenten beschikt iemand? Wat verwacht hij/zij van de nieuwe baan? Op basis van die informatie matchen we de kandidaat met de best passende vacature. Hierdoor weten we zeker dat de mensen die we uitnodigen voor een gesprek, oprechte interesse hebben en weten waar ze aan toe zijn. Het gesprek zelf vindt vervolgens bij ons op kantoor plaats óf, als de situatie daarom vraagt, via videogesprek. Denk dan aan de kandidaat die ver zou moeten reizen, die niet beschikt over vervoer, of zoals nu, vanwege het geldende overheidsbeleid. Wij vinden het belangrijk iedere kandidaat zelf gezien en gesproken te hebben voordat we ze doorsturen naar een werkplek. Want lichaamstaal en houding geven een extra dimensie aan een interview en kunnen doorslaggevend zijn.
Aan onze kant hebben al onze recruiters en consulenten het juiste materiaal en voldoende mogelijkheid om hun werk uit te oefenen waar ze dat willen. Thuiswerken is uiteraard een optie -- omdat in een 24/7 business thuiswerken vaker nodig is -- maar op dit moment meer noodzaak. Normaliter werken wij op kantoor enkel al op afspraak. Zo houden we focus op de dagelijkse werkzaamheden. Fysieke bezoeken minimaliseren we op dit moment wél tot het absoluut noodzakelijke. Door ons verder aan de geldende hygiëneregels te houden, dragen we ons steentje bij aan het beperken van de verspreiding van dit (en elk ander) virus. Door onze processen op deze manier onverstoorbaar verder te laten lopen, borgen we stabiliteit in onze pool.
„Met het hamstergedrag en cafétoerisme dat ontstaat wordt duidelijk dat veel mensen in meer of mindere mate beïnvloed worden door de waan van de dag. Door de rust te bewaren en proactief te informeren, beperken we het paniekspel tot een minimum.”
Flexkracht als oplossing
Aan alle kanten worden we gebombardeerd met (nep)nieuws over het corona-virus. Met het hamstergedrag en café-toerisme dat ontstaat wordt duidelijk dat veel mensen in meer of mindere mate beïnvloed worden door de waan van de dag. Door de rust te bewaken en proactief te informeren beperken we het paniekspel tot een minimum. We werken nauw samen met onze opdrachtgevers, delen herhaaldelijk de geldende hygiëneregels met onze uitzendkrachten en blijven altijd beschikbaar bij vragen. In ons intakeproces hebben wij op dit moment wat extra controlemomenten ingebouwd: we vragen onze uitzendkracht om zijn reishistorie en checken herhaaldelijk of er sprake is van bepaalde klachten. Zoals altijd blijft het een samenspel tussen onze verantwoordelijkheid als werkgever en de eigen verantwoordelijkheid van de uitzendkracht.
Hoe ver de gevolgen van deze epidemie doorsijpelen in de economie is nu nog niet te zeggen. Afhankelijk van de branche waarin uw bedrijf zich bevindt, ervaart u nu misschien een hogere vraag, gecombineerd met een hoog ziekteverzuim onder uw personeel. Of wacht er voor uw bedrijf straks juist een inhaalslag als de rust is wedergekeerd. Flexibele arbeidskrachten kunnen in ieder van deze gevallen een oplossing zijn. Wij hebben deze uitzendkrachten voor u klaar staan, van dag tot dag. Snel schakelen is waar onze kracht ligt. Virus of geen virus.
Behoefte aan (tijdelijke) extra werkkrachten? Neem contact met ons op.